اشتراک گذاری

علت قرمز شدن المنت سشوار

سشوار یکی از لوازم برقی است که به دفعات زیادی از آن استفاده می شود. این دستگاه از ظرافت خاصی برخوردار است، به همین دلیل قطعات مختلف این دستگاه دچار مشکل می شود. المنت سشوار، یکی از قطعاتی است که معمولاً دچار خرابی می شود. برای تعمیر آن باید بدانیم که علت قرمز شدن المنت سشوار چیست و بعد از آن باید تعمیر یا تعویض صورت بگیرد.

علت قرمز شدن المنت سشوار

علت قرمز شدن المنت سشوار چیست؟

در صورتی که سشوار کاملاً سالم به نظر می رسد اما المنت قرمز رنگ شده است، باید تعمیر و عیب یابی سشوار به صورت تخصصی صورت بگیرد. در واقع می توان گفت که قطعه اساسی دستگاه دچار مشکل شده است. گفته می شود که این علامت نشان دهنده نیم سوز شدن سشوار است. به هر حال برای یافتن علت قرمز شدن المنت سشوار باید دقت کرد که به هنگام روشن کردن، کارایی سابق خود را دارد یا خیر. برای پیدا کردن علت قرمزی المنت، لازم نیست که تمامی قطعات سشوار بررسی شوند.

در صورتی که موتور نیم سوز شده باشد، دیگر سشوار مثل سابق کار نمی کند. این مشکل مربوط به موتور سشوار است که المنت سشوار، علامت خرابی آن است. با شناسایی علت قرمز شدن المنت سشوار، تعمیر آن هم راحت خواهد بود. می توان گفت که در اکثر مواقع قرمز شدن المنت سشوار به علت خرابی خود المنت نخواهد بود و حتماً مشکلی در عملکرد سشوار به وجود آمده است.

به هنگام نیم سوز شدن موتور، سشوار باد بسیار کمی را ایجاد می کند و به همین دلیل مقاومت مدارها کم می شود. در این بین جریان الکتریکی زیادی در دستگاه تولید می شود که در نهایت موجب  قرمز شدن المنت سشوار خواهد شد. اگر علت قرمز شدن المنت سشوار مربوط به موتور باشد، متخصص باید تعمیر و عیب یابی سشوار را با دقت انجام دهد.

نقش المنت سشوار و خرابی آن

المنت قطعه ای در سشوار است که گرمای باد را ایجاد می کند. المنت سیمی از جنس آلومینیوم یا نیکل است. المنت در دستگاه های مختلفی وجود دارد و البته از نظر نوع کاربرد ممکن است که کمی متفاوت از هم باشند. برای شناسایی علت قرمز شدن المنت سشوار، باید قطعه کاملاً بررسی شود. در سشوارهای مختلف از المنت های مختلفی استفاده می شود.المنت سشوار گرمای زیادی را تولید می کند و به همین دلیل بسیار آسیب پذیر است.

در سشوارهایی که دارای المنت چهار سیم هستند، تنظیم دور موتور هم توسط بخشی انتهایی المنت صورت می گیرد. در این بین قرمز شدن المنت یکی از مشکلات متداول سشوار است. برای برطرف کردن خرابی المنت، ابتدا باید علت قرمز شدن المنت سشوار کاملاً روشن شود. در برخی موارد اصلاً نیازی به تعمیر دستگاه نیست و قرمز شدن به دلیل استفاده زیاد از سشوار اتفاق می افتد. روشن ماندن طولانی مدت، فشار بسیاری را به موتور دستگاه وارد می کند.

در نتیجه گرمای زیادی تولید شده و المنت قرمز می شود. المنت وظیفه گرم کردن بخشی از قسمت دستگاه را بر عهده دارد و در برخی موارد قرمز شدن آن طبیعی است. در این صورت با خاموش کردن و استراحت کردن دستگاه، مشکل برطرف خواهد شد. ممکن است بعد از زمان استراحت، سشوار را روشن کرده و دوباره المنت قرمز شود. در این صورت، برای پیدا کردن علت قرمز شدن المنت سشوار، باید قطعات دستگاه بررسی شوند. عیب یابی سشوار باید توسط متخصص انجام شود.    

مهم ترین علت قرمز شدن المنت سشوار

المنت سشوار نقش گرمادهی به باد سشوار را بر عهده دارد و در ارتباط مستقیم با موتور دستگاه است. به همین دلیل اصلی ترین دلیل قرمز شدن المنت سشوار، نیم سوز شدن آن است. البته در مواقعی هم با بررسی قطعات دستگاه، متخصص در می یابد که علت قرمز شدن المنت سشوار، مربوط به موتور نیست. در این صورت خود المنت باید تعویض شود.

زمانی که جریان الکتریکی از المنت سشوار عبور می کند، گرمای زیادی ایجاد شده و المنت داغ می شود؛ بنابراین برای تعمیر و عیب یابی سشوار، باید جریان الکتریکی موجود در دستگاه به صورت کامل بررسی شود. با بررسی و یافتن علت قرمز شدن المنت سشوار، قطعه مورد نظر باید تعویض یا تعمیر شود.

اگر علت قرمز شدن المنت سشوار مربوط به جریان الکتریکی نباشد، پس موتور نیم سوز نشده است؛ بنابراین برای حل این مشکل باید المنت دستگاه تعویض شود. نکته قابل ذکر این است که تعویض یا تعمیر سشوار باید توسط تعمیرکار حرفه ای صورت بگیرد. سشوار دارای قطعات حساس است و به هنگام تعمیر سشوار باید دقت کرد تا به آن ها آسیب وارد نشود.   

تعمیر المنت سشوار

همانطور که گفته شد برای برطرف کردن مشکل قرمز شدن المنت، ابتدا باید علت قرمز شدن المنت سشوار را شناسایی کرد. برای این کار باید آن را روشن کرده و تولید باد سشوار بررسی شود. اگر باد کم و البته سردی بیرون می زند، به احتمال زیاد، موتور نیم سوز شده است؛ بنابراین باید قطعات دستگاه باز شوند.

بری این کار ابتدا باید بدنه سشوار باز شود. بعد از این کار پوشش المنت سشوار برداشته خواهد شد. در این بین باید تمام سیم های ورودی به المنت دستگاه بررسی شوند. بعد از انجام بررسی های لازم، تعمیرکار باید مطمئن شود که علت قرمز شدن المنت سشوار مربوط به کدام قسمت از دستگاه است. اگر سیم های متصل به دستگاه مشکل دارند، باید تعویض شوند.

 برای تعمیر و عیب یابی سشوار باید علت قرمز شدن المنت سشوار، کاملاً مشخص شود. زمانی که دستگاه باز می شود، باید سیم ها کاملاً به هم متصل باشند، در غیر این صورت باید احتمال وجود مشکل حرارتی را در سشوار بررسی کرد. اگر بعد از بررسی های انجام شده، مشکل حرارتی در دستگاه وجود نداشته باشد، به صورت کاملاً قطعی باید المنت دستگاه تعویض شود.

نتیجه گیری

المنت سشوار قطعه بسیار کوچکی در دستگاه است که به دلایل زیادی ممکن است دچار مشکل شود. به همین دلیل پیدا کردن علت قرمز المنت سشوار، بسیار حائز اهمیت است. با توجه به حساسیت سشوار، تعمیر و عیب یابی باید مطابق با استانداردهای موجود باشد. البته در برخی موارد ممکن است که علت قرمز شدن، فقط روشن ماندن بیش از حد سشوار باشد.

3.2/5 - (18 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

2 پاسخ

  1. سیم سشوار اتصالی داشت ی سیم ساده دورشته بستم بهش ایا علت داغ شدن و قرمزی بیش از حد اینه ؟

    1. سلام دوست عزیز علت این مشکل سیم کشی غیراصولی هست به شعبه سعادت آباد مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوب گرم نشدن سشوار
علت خوب گرم نشدن سشوار
عوارض لیزر پوست
عوارض لیزر پوست
علت روشن نشدن اتو مو
علت روشن نشدن اتو مو
آیا بوتاکس مضر است؟
عوارض تزریق بوتاکس چیست؟
راهنمای خرید فر مژه برقی
راهنمای خرید فر مژه برقی
راهنمای خرید سوهان برقی ناخن
برای خرید سوهان برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟